۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن ساعت: 9:29 عصر 1/23/2017
سیستم ارتباطی ایران چقدر برای بحران‌های بزرگ‌تر آماده است؟
دی ماه سال 1395 برای شهروندان تهرانی با تراژدی آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان قدیمی پلاسکو به پایان رسید تا جای خالی این سازه نوستالژیک درس عبرتی برای مدیریت ضعیف بحران‌های شهری باشد.
۲۶ ویژگی‌ یک بانک خوب
به راستی بانک خوب و بد با چه شاخص‌هایی شناسایی می‌شوند.آیا بانکی که منابع قابل توجهی را در ترازنامه خود جای داده است بانک خوب شناخته می‌شود یا در کنار این شاخص باید شاخص‌های دیگری هم مورد ارزیابی قرار گیرند.
اولویت‌های جدید وام بانکی کدامند؟
تسهیلات پرداخت شده بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان آبان ماه امسال به رقم ۵۲۴۸,۷ هزار میلیارد ریال رسید که این میزان در پایان اسفندماه سال گذشته، ۴۳۶۲.۸ هزار میلیارد ریال بود.
آرشیو
پنج گام برای رسیدن به روابط بهتر بین بخش‏ مالی و بازاریابی
بازاریابی در میانه یک انقلاب عملکردی قرار دارد. به‌کارگیری تحلیل‌های پیشرفته و اطلاعات فراوان به مدیران بازاریابی این امکان را داده که برگشت سرمایه (ROI) در فعالیت‌های بازاریابی را با چنان دقتی که در گذشته هرگز امکان‌پذیر نبوده اثبات کنند.
قوانین تقسیم سود در شرکت‌ها
شرکت تجاری از آنجا که درصدد کسب منفعت و سود است، باید قواعد و ملزوماتی نیز برای نحوه تقسیم سود خود داشته باشد؛ چه اینکه در حین تقسیم منافع، ممکن است اختلافات و سوء تفاهم‌هایی رخ دهد و نارضایتی از نحوه عملکرد حین تقسیم سود به وجود آید.
کارآفرینی ‌سازمانی: از اندیشه خلاق تا فرصت استراتژیک
گرگ تنها؛ تک‌رو؛ یاغی. همه اینها صفاتی است که برای توصیف کارمندانی استفاده می‌شود که متعهد به نوعی از تفکر و حل مشکلات هستند که ورای هنجارهای فرآیندها و فرهنگ کسب‌و‌کار قرار دارد.
آرشیو
نسخه چاپی نسخه چاپی ۱۳۹۲ ششم مرداد :تاریخ انتشار 33252 :کدخبر
ارسال به دوستان ارسال به دوستان 58737 :بازدید

چگونه عکس های تاثیرگذار بگیریم؟

بهترین و زیباترین عکس، تصویری است که احساسات بیننده را برانگیخته کند و مورد تحسین او قرار بگیرد. یکی از عناصر اصلی عکس، ترکیب بندی یا به قول هنری ها، کامپوزیسیون درست است. ترکیب بندی عکس از عناصر مختلفی تشکیل شده است.
برترین ها: بهترین و زیباترین عکس، تصویری است که احساسات بیننده را برانگیخته کند و مورد تحسین او قرار بگیرد. یکی از عناصر اصلی عکس، ترکیب بندی یا به قول هنری ها، کامپوزیسیون درست است.

ترکیب بندی عکس از عناصر مختلفی تشکیل شده است و از جمله می توان به کراپ، خطوط عمودی، افقی، پرسپکتیو، عمق دید، بالانس نور، تقارن و بافت اشاره کرد.

در این مطلب 4 عنصر اصلی کامپوزیسیون را معرفی کرده ایم که با رعایت آنها می توانید نگاه ها را به عکس های خود خیره کنید.

کادربندی

کادربندی، تکنیک یا در واقع هنری برای جلب توجه بیننده به سوژه ایست که مد نظر شما بوده است. با بستن یک کادر درست می توانید کاری کنید بقیه عناصر عکس کمرنگ شوند و بیننده همان چیزی را ببیند که شما می خواهید. کادر بندی خوب چهار هدف دارد:

• مفهوم بخشیدن به عکس
• بازگو کردن عمق عکس
• جلب کردن نگاه به سوژه
• مسحور کردن بیننده

کادر را می‌توان در دو حالت تنظیم کرد: عمودی (پرتره) و افقی (منظره). طرز قرارگیری کادر روی خطوط موجود در عکس تاکید و تاثیر بسیاری دارد. در کادربندی عمودی عکس، بیشترین تاکید روی خطوط عمودی است. کادر افقی نیز روی خطوط افقی تاکید دارد.



برای اینکه بدانید بهترین حالت برای کادربندی یک سوژه چیست، در هر دو حالت افقی و عمودی از آن عکس بگیرید و با مقایسه آنها می‌توانید به راحتی زیباترین گزینه را انتخاب کنید.


پرسپکتیو

عکس دو بعد بیشتر ندارد و ما باید از وسیله و روش‌هایی استفاده کنیم که به آن عمق و بُعد ببخشند. وقتی صحبت از پرسپکتیو به میان می‌آید منظور تصویری است که پیش زمینه، میان زمینه و پس زمینه دارد.

پرسپکتیو زمانی است که شما یک بخش از عکس را در قسمتی از زمینه سوژه اصلی قرار دهید و از دو بخش دیگر به عنوان کمک کننده به بیشتر دیده شدن سوژه اصلی بهره بگیرید. با این ترفند باید نگاه بیننده را از یک نقطه به نقطه بعدی - گاهی در یک ردیف و خط و گاهی در اطراف سوژه – بکشانید.



زاویه ای که عکس را ثبت می کنید تاثیر بسیاری در داستان عکس دارد. با تغییر زاویه دوربین و نگاهی متفاوت می توانید دید تازه ای به سوژه ای تکراری ببخشید. در پرسپکتیو باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• اگر از پایین از سوژه عکس بگیرید، آن را بزرگ تر نشان خواهید داد. اما از بالا بگیرید، سوژه کوچک و حقیر دیده خواهد شد.
• هنگام عکاسی از کودک، باید زانو بزنید تا هم قد او شوید تا بتوانید در زاویه درستی از او عکاسی کنید.
• کوچک ترین تغییری در زاویه عکس می تواند باعث خراب شدن یا بهتر شده عکس بشود.


کراپ کردن

کراپ کردن یعنی برای جلب توجه بیننده به سوژه اصلی، قسمت های بیرونی عکس را برش دهید. با کراپ می توانید عناصر اضافی عکس را حذف کنید. با این ترفند موارد زیر را در اختیار خواهید داشت:



• حذف تصاویر و عناصر اضافی از عکس
• تاکید بیشتر روی سوژه اصلی عکس
• تغییر ترکیب بندی با حرکت دادن سوژه به داخل مرکز توجه
• تغییر جهت گیری عکس با تبدیل عکس افقی به عکس عمودی
• داشتن چندین عکس متفاوت از یک سوژه و فضای واحد


قانون یک‌سوم

هنگام ترکیب بندی و کادر بستن، بیشتر عکاس های آماتور تمایل دارند سوژه را در مرکز قرار دهند. گاهی این کار بسیار خوب است و تصاویر زیبایی نیز خلق می کند. اما اگر کمی زاویه لنز را تغییر دهید و سوژه را در گوشه قرار دهید، شاید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.



قانون یک‌سوم یکی از ترفندهای جالب عکاسی حرفه ای است. برای اجرای این قانون، باید در ذهن خود کادر را با دو خط عمودی و دو خط افقی (9 مربع) قطع کنید. سپس سوژه موردنظر خود را روی خطوطی که یکدیگر را قطع می کنند قرار دهید و عکس بگیرید. به طور مثال، هنگام عکاسی از دریا و آسمان، دوسوم بالایی کادر را به آسمان و یک‌سوم پایین را به دریا اختصاص دهید.


اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 هزینه‌هایی که رونق را از بازار دیجیتال می‌گیرد ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي
2 رونمایی از دو گوشی جدید سامسونگ با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي
3 اعلام آمادگی ایرانسل برای ارائه سرویس امضای دیجیتال همراه ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي
4 وجود یک نظام هویت دیجیتال در نظام بانکی ضرورت دارد ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي
5 بانک ایران زمین به سوی بانکداری دیجیتال حرکت می‌کند ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي
6 عرضه جهانی گوشی میان رده سامسونگ با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر
7 نیکون دوربین DSLR میان‏رده D5600 را معرفی کرد ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان




تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


کدام بانک را به دوستان خود توصیه می‌کنید؟
 














نتایج نظرسنجی
 

ویوان نیوز با همکاری لوکوپوک در یک طرح مشترک اقدام به تهیه قیمت روز کالا و خدمات در 9 گروه کرده است. از این پس شما می توانید با رجوع به هر یک از بخش های زیر قیمت و امکانات کالاهای مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توجه: در صورت تمایل به معرفی قیمت کالا ها و خدمات خود در این طرح می توانید تقاضای خود را به نشانی info@vivannews.com ارسال فرمایید.