۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر ساعت: 11:38 عصر 9/25/2017
نقش بازیگران صورت‌های مالی بانک‌ها
وضعیت بانک‌ها و موسسات اعتباری در چند ماه اخیر از چند منظر در معرض توجه ویژه قرار گرفته است. نخست اینکه تابستان، موعد مجامع بانک‌هاست و دوم، موضوع موسسات اعتباری غیرمجاز و تعیین تکلیف سپرده‌ها، آنها را در بین اخبار پربازدید قرار داده بود.
اثرات منفی و رفتاری "مال‌ها"
مال‌ها یا مجتمع‌های تجاری چندمنظوره اگرچه این روزها به دلیل تنوع و تمرکز کالا،دسترسی آسان،جذابیت بصری و ارائه خدمات لوکس مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفته‌اند، اما یک آسیب‌شناس اجتماعی معتقد است اثرات منفی این فضاها بر جامعه بیشتر است و جامعه را به سوی مصرف گرایی سوق می‌دهد.
چرا تاکسی آنلاین ارزان است؟
افزایش ضریب نفوذ ۲ استارت‌آپ در بخش حمل‌ونقل مسافران درون‌شهری در دو سال گذشته منجر به ایجاد ابعاد جدیدی از تقابل طیف سنتی برای حذف آنها از بازار شده است. در جدیدترین اقدام، اتحادیه تاکسیرانان از این دو شرکت رقیب، در زمینه ارائه خدمات تاکسی اینترنتی‌ آنلاین به‌دلیل ارزان‌فروشی یا دامپینگ قیمتی به شورای رقابت شکایت کرده‌ است. شکایتی که البته شنیده ها حاکی از رد شدن آن از سوی شورای رقابت است و به زبان ساده یعنی اسنپ و تپسی قرار نیست گران شوند.
آرشیو
چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد؟
تبلیغات در گوگل اصلی‌ترین منبع درآمد شرکت گوگل است.
بازاریابی آنی به شیوه شامپو «پنتن»
از خانه خارج می‌شوید و قصد دارید شام را خارج از خانه بخورید. اما هنوز تصمیمی برای رستوران مقصد خود نگرفته‌اید. موبایل را برداشته و به عنوان مثال، «غذاهای ایرانی» با فاصله 5 کیلومتری خود را جست‌وجو می‌کنید. در این حالت، فهرستی از رستوران‌هایی را مشاهده خواهید کرد که آماده‌اند روی تصمیم آنی شما اثر گذاشته و یک وعده غذایی را در خدمت شما باشند.این تغییر در شیوه رفتاری، ناشی از پیشرفت‌های فناوری است.
چطور تشخیص دهیم محیط کارمان سالم است یا ناسالم؟
مدتی است که دچار تردید شده‌ام و نمی‌دانم استعفا بدهم یا نه. حقوقم ناچیز است و مزایای چندانی دریافت نمی‌کنم اما مشکلم حقوق و مزایا نیست. مشکل اینجاست که رئیس واحد ما، فاقد مهارت‌های مدیریتی است. خودش اجازه دارد همه قوانین را زیر پا بگذارد، اما اگر یکی از ما دست از پا خطا کنیم، با ما به‌شدت برخورد می‌کند. من مجبورم در طول هفته ۱۰ تا ۱۲ ساعت اضافه‌کاری کنم، آنهم بدون حقوق، چون تعداد کارکنان کم و حجم کارها زیاد است. جابه‌جایی نیروها در واحد ما بسیار بالاست. واحد ما دوازده کارمند دارد اما سابقه کار من از همه بیشتر است.
آرشیو
نسخه چاپی نسخه چاپی ۱۳۹۲ سيزدهم خرداد :تاریخ انتشار 31997 :کدخبر
ارسال به دوستان ارسال به دوستان 42585 :بازدید

روند تکامل کنسول‌های بازی

این روزها با ورود کنسول‌های بازی جدید و جنجالی دو شرکت سونی و مایکروسافت، توجه بسیاری از ما به دنیای کنسول‌ها یا همان دسته‌های بازی جلب شده است.

- این روزها با ورود کنسول‌های بازی جدید و جنجالی دو شرکت سونی و مایکروسافت، توجه بسیاری از ما به دنیای کنسول‌ها یا همان دسته‌های بازی جلب شده است.
این محصولات در واقع در طول سال‌ها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سرگرمی بوده‌اند. در طول سال‌های گذشته کنسول‌های بازی مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که هر کدام دارای دسته بازی مخصوص خود بودند. در همین راستا وب‌سایت www.extremetech.com به بررسی دسته‌های بازی از ابتدا پرداخته است که می‌تواند جالب باشد.
دسته بازی آتاری 2600 (سال 1977): در حالی که محصولات قبل از آتاری دارای دسته‌های بازی ساده‌ای بودند، در آتاری طراحی دسته به کلی تغییر و مورد توجه قرار گرفت. سادگی دسته بازی و انعطاف‌پذیری آن موجب شد تا کاربری و هدایت بازی‌های ویدئویی ساده‌تر از قبل بشود و بازی‌های جدیدی برای آن طراحی شوند.
دسته بازی NES Controller (سال 1983): در میان هیاهوی آتاری، شرکت نینتندو با عرضه‌ این دسته بازی نوع نگرش به دسته‌های بازی را تغییر داد. این دسته‌ها دارای کلید ویژه‌ای برای کنترل شخصیت و چند کلید برای انجام دستورات مختلف بازی بودند. به این ترتیب بوده که زمینه برای طراحی و تولید بازی‌های پیچیده‌تر فراهم شد.
دسته بازی Genesis controller یا سگا (سال 1988): پنج سال بعد از محبوبیت چشمگیر NES Controller، شرکت Sega کنسول جالب خودش را عرضه کرد که هم از نظر سخت‌افزاری و هم نوع دسته بازی بسیار متفاوت و راحت بود و این محصول تا سال‌ها محبوبیت بسیاری بین گیمرها پیدا کرد. این دسته بازی دارای بدنه‌ای منحنی شکل بود که به خوبی در دست گیمر جای می‌گرفت و می‌توان آن را مقدمه‌ای برای طراحی ارگونومیک در کنسول‌های بازی به حساب آورد.
دسته بازی SNES controller (سال 1990): بعد از موفقیت کنسول NES Controller، نینتندو در سال 1990 کنسول جدید خود را عرضه کرد. در این کنترلر هم انگشتان دست وظیفه‌ اصلی هدایت شخصیت بازی را بر عهده داشتند و انجام بازی‌های پیچیده را امکان پذیر می‌کردند.
دسته‌ بازی N64 (سال 1996):  دسته بازی N64 طراحی عجیب و غریبی داشت و شامل سه دسته برای نگهداری بود. گرچه این کنترلر نمونه خوبی در طراحی صنعتی نیست، اما دارای قابلیت‌های خلاقانه‌ای بود که این صنعت تا امروز از آنها استفاده می‌کند. به خصوص استفاده از انگشت شست دست برای هدایت حرکات شخصیت در بازی‌های سه بعدی.
دسته‌ بازی آنالوگ PlayStation Dual (سال 1997): دسته بازی پلی استیشن فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، زمانی که این دسته اولین بار در سال 1994 رونمایی شد، کلید مشخصی برای هدایت راحت شخصیت نداشت. تا اینکه در سال 97 این قابلیت‌ها هم به آن اضافه شد و سونی به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در صنعت بازی‌های ویدئویی مطرح شد.
دسته بازی Dreamcast و VMU  (سال 1998):  این دسته هم در مدت کوتاه سه ساله‌ای که در صنعت بازی‌های ویدئویی حضور داشت، توانست قابلیت‌های مختلفی در اختیار کاربران بگذارد که یکی از مهم‌ترین آنها واحد حافظه‌ تصویری یا VMU بود که یک ابزار جانبی برای تمام دسته‌های بازی محسوب می‌شد و کاربر از آن می‌توانست به عنوان یک ابزار بازی همراه استفاده کند. این روزها، مایکروسافت و نینتندو از قابلیتی با عنوان اسمارت گلس استفاده می‌کنند که می‌توان آن را برداشتی از همین کنسول به حساب آورد.
دسته بازی Gamecube Wavebird (سال 2002): گرچه این دسته بازی از نظر ظاهری چندان جذاب نبود، اما دارای یک قابلیت فنی بسیار مهم بود. این دسته بازی نیازی به کابل اتصال به کنسول نداشت و گیمر می‌توانست به طور بی‌سیم بازی کند.
دسته‌ بازی Xbox 360  (سال 2005): مایکروسافت در ایکس باکس 360 و دسته‌ آن توانست در بازار موفق شود. Xbox 360 دارای قابلیت‌های مختلفی بود، اما دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها دکمه راهنما و بی‌سیم بودن دسته بودند. با استفاده از لوگوی کنسول که در وسط دسته بازی قرار داشت، کاربران می‌توانستند به منوی کاملی از قابلیت‌های سیستم دسترسی داشته باشند. هرچند Gamecube Wavebird اولین دسته بازی بی‌سیم بود، اما فروش بالای
Xbox 360 باعث شد تا کاربران آن را اولین نمونه دسته بازی بی‌سیم تلقی کنند.
دسته‌ بازی Wii Remote  (سال 2006): شرکت‌های تولیدکننده‌ تجهیزات و کنسول‌های بازی هنوز نتوانسته بودند آن طور که باید و شاید حرکات را به بازی و گیمر منتقل کنند، اما با عرضه‌ دسته‌ بازی Wii Remote که مجهز به حسگر مادون قرمز و شتاب سنج بود، این اتفاق افتاد. البته این کنسول هم معایبی مانند نداشتن بازی‌هایی با کیفیت بالای گرافیکی و بازی آنلاین داشت.
دسته‌ بازی Wii U (سال 2012): خلاقیت‌های نینتندو به همین‌جا ختم نشد و آنها با عرضه‌ کنسول جدید Wii U در این صنعت موفقیت بیشتری به‌دست آوردند. این دسته بازی دارای امکاناتی مانند NFC، صفحه لمسی، دوربین، میکروفون و طراحی مدرن بهره می‌برد. با این حال نتوانست فروش چندان بالایی در بازار داشته باشد.
دسته‌ بازی PlayStation 4 DualShock 4 (سال 2013): سونی قبلا هم دسته‌ بازی با قابلیت شوک حرکتی را عرضه کرده بود، اما این شرکت بالاخره تغییرات اساسی را در این دسته ایجاد کرد و کلیدهای «شروع» و «انتخاب» را بعد از مدت‌ها حذف و به جای آنها کلیدهای «اشتراک» و «تنظیمات» را جایگزین کرد. حتی یک صفحه‌ لمسی در وسط دسته تعبیه شد و چراغ LEDکوچکی برای دنبال کردن موقعیت دوربین کنسول کار گذاشته شد.
دسته‌ بازی Xbox One (سال 2013): دسته بازی که مایکروسافت برای کنسول جدید خود تعبیه کرده با نسل قبلی تفاوت چندانی ندارد و به طور کلی ارتقا یافته است. دیگر خبری از کلیدهای «شروع» و «بازگشت» نیست و آنها با کلیدهای بدون نامی جایگزین شده‌اند. یک چراغ LED برای رهگیری قابلیت‌های مادون قرمز اضافه شده و هماهنگی دسته با حسگر کینکت را ساده‌تر کرده است.

کلیدها , کنسول بازی


اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 بانک اقتصاد نوین وارد بازی نرخ شکنی نمی‌شود ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد
2 اولین دوره جشنواره بازی آنلاین «نگهبان جنگل» ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ مرداد




تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  


کدام بانک را به دوستان خود توصیه می‌کنید؟
 














نتایج نظرسنجی
 

ویوان نیوز با همکاری لوکوپوک در یک طرح مشترک اقدام به تهیه قیمت روز کالا و خدمات در 9 گروه کرده است. از این پس شما می توانید با رجوع به هر یک از بخش های زیر قیمت و امکانات کالاهای مورد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید.

توجه: در صورت تمایل به معرفی قیمت کالا ها و خدمات خود در این طرح می توانید تقاضای خود را به نشانی info@vivannews.com ارسال فرمایید.